Museum Mediation
Cultural Management
Audience Development

What we do

What sets us apart
Go to Cultural Management and Audience Development

Cultural Management and Audience Development

Go to Museum Marketing & Retail

Museum Marketing & Retail

Go to Specialized Training

Specialized Training

Go to Museum Experiences and Educational Tools

Museum Experiences and Educational Tools

About Us

Think outside the box

A Mapa das Ideias é uma empresa Portuguesa que se dedica à relação entre museus, públicos e comunidades desde 1999. Na nossa experiência em comunicação para museus fomos responsáveis pela criação de projetos e ferramentas de mediação, trabalhando em diferentes contextos culturais e artísticos.

Inicialmente focada na comunicação para museus, a Mapa das Ideias abriu o seu leque de oferta para outros nichos da economia cultural e criativa, com serviços de consultoria (desde gestão de públicos a planeamento) assim como uma variedade de soluções desde kits pedagógicos a design expositivo para vários clientes.

Temos uma estrutura leve, multidisciplinar e especializada, focada na investigação, criatividade, e produção de conteúdos. A pesquisa constante e o trabalho em projetos em rede convida a sinergias e produtos e processos inovadores.

Os nossos princípios colocal as pessoas à frente da tecnologia, que é vista como uma ferramenta e não um fim em si. Promovemos a criatividade, a formação e a investigação aos nossos membros e parceiros, bem como aos nossos clientes, como fatores decisivos para a competitividade.

  • Born in 1999

A nossa equipa

The people who make Mapa das Ideias possible

ANA FERNAMBUCO

CFO and Founder
MA in Sociology, founder of Mapa das Ideias and member of ICOM, she leads the project and management departments in the company and has led training programs for museum professionals, and Education Services Programmes for several Portuguese museums.

INÊS CÂMARA

CEO and Founder
Founder of Mapa das Ideias, member of ICOM and ESA and professor at the Instituto Politécnico de Tomar, she has been responsible for the development of key projects in Portuguese museums, and is the author of several articles and whitepapers on Museums and their audiences.

MARIA JOÃO NUNES

Research and Content Developer
Graduate in Modern and Contemporary History, she is responsible for content development and research and has contributed in projects involving audience management and content adaptation to different audiences.

ILÍDIO LOURO

Design and Technology
Graduated in Architecture, he has worked as an art director, and print and digital developer since 2008. He is responsible for art and digital development and product design, coordinating the arts, technology and design teams.

Ivo Oosterbeek

Project Management

Sofia Borges

Cultural Products

Catarina Peixoto

Cultural Programming and Mediation

Cristina Reboredo

Management

Latest